נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

שבב לכלב? לא רק - כיצד שבבים אלקטרוניים ישנו את חיינו?

הטכנולוגיה משתלטת אט אט על חיינו, שבבים אלקטרונים ואחסון מידע בשבב קטן יכול לסייע בשלל תחומים בחיים, אך עם זאת ישנן טענות נגד בדבר הגנה על המידע והפרטיות.

מערכת פלאפון | 11/12/17 | 10:15 | זמן קריאה: 2 דקות

מהו שבב? 
על פי ההגדרה היבשה, שבב הוא מעגל חשמלי המורכב מרביעי ננומטריים שמכיל בתוכו רכיבים אלקטרוניים הבנויים מחומרים מוליכים למחצה. ואם נפשט את מה שכתוב פה, שבב למעשה יכול להכיל מיידע ולסייע לנו במגוון תחומים שנחשבים העתיד – כמו תקשורת נתונים. טכנולוגיות כדוגמת שימוש בענן, תחבורה חכמה, בית חכם, בינה מלאכותית, IOT (אינטרנט של הדברים) ועוד.  אנחנו פוגשים את השבבים בסיטואציות שמוכרות לנו והם מהווים חלק אינטגרלי מהחיים, הכלב הלך לאיבוד? טוב שיש שבב. רבים מבעלי הכלבים משתילים לכלבים שבב אלקטרוני שמהווה סימן זיהוי לכל דבר עבור התרחיש הנורא מכל בה הכלב ייאבד. השבב מוחדר אל מתחת לעור ובאמצעותו ניתן לאתר את הבעלים.  

לא רק כלבים ושבבים
שתל שבבי אנושי הוא התקן מעגל חשמלי שמושתל באופן תת עורי מתחת לעור של בני אדם, תכליתו של השבב לאפשר זיהוי אישי, פירוט היסטוריה רפואית, מאפשר אחסון מידע ויצירת מידע. דמיינו לעצמכם עולם בו תגיעו לבצע חיסונים ובמקום להוציא את פנקס החיסונים הבלוי שלכם תצמידו את כף ידכם אל מכשיר שיקרא את כל החיסונים שעשיתם עד כה בחייכם, נפלא, לא? מדען בריטי בשם Kevin Warwic  היה זה שערך ניסוי בשנת 1998 ובו השתילו שבב תת עורי בבן אדם. מטרת הניסוי הייתה להדליק אורות ולפתוח דלתות בתוך מבנה. ולא מדובר באוטופיה, במשרד המשפטים במקסיקו התקינו שבבים אלקטרוניים אצל העובדים. ב - 2002 בתי חולים בארה"ב קיבלו אישור להשתמש בהשתלת שבב המכיל היסטוריה רפואית על פציינטים וכך יכלו לשאוב מידע רפואי בקלות. 



יתרונות וחסרונות
ממש בדומה לטכנולוגיית הזיהוי הביומטרי גם כן ניצבת האנושות בפני הסוגיה – האם היתרונות עולים על החסרונות או להפך? לצד התועלות של השבבים האלקטרונים ואחסון מידע רב בשבב אחד קטן שיכול לסייע בשלל תחומים בחיים, ישנן טענות נגד בדבר הגנה על המידע והפרטיות וכן אפשרות לפריצות סייבר



האגודה הרפואית האמריקאית דיווחה ב - 2008 ששתל תת-עורי עלול לפגוע בפרטיות כיוון שאין אבטחה שהמידע בשבב מוגן מפני פריצות ויתר על כן השבב עלול לגרום לסיכונים רפואיים. נראה כי כמו לכל דבר בחיים ישנם שני צדדים למטבע, ויש התומכים ויש המתנגדים לאלמנטים שהם תלוי התפתחות טכנולוגית, אז מה אתם אומרים – תשקלו לשתול שבב מתחת לעור גופכם? תשבבו על זה, תשבו...טוב הבנתם.  
 

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי