נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

השקע החכם לרכב שלך, מה הוא עושה?

אחרי שהבית החכם נכנס לחיינו ומאפשר לנו לשלוט מרחוק במזגן, בדוד ובמצלמות אבטחה, שימוש נכון במערכת ה-OBD מאפשר להפוך גם את המכונית ל"רכב חכם".

מערכת פלאפון | 07/05/18 | 16:13 | זמן קריאה: דקה

שקע ה-OBD נמצא במרבית הרכבים בארץ, ויכול להעניק מידע שימנע ביקורים במוסך וישדרג את חווית הנסיעה. אז מה הוא עושה ואיך גם אתם תיהנו ממנו?
 
ברוב המכוניות בישראל מסתתר שקע אלקטרוני בצד של הנהג. שקע זה הוא ה-OBD, ראשי התיבות של On Board Diagnostics  ("אבחון מובנה").
 
מה ה-OBD עושה?

מערכת OBD בסיסית מורכבת מיחידת בקרה אלקטרונית, המשתמשת בקלט מחיישנים שונים ברכב כדי להשיג את הביצועים הרצויים. במילים אחרות, היא מאבחנת את המידע שמעבירים החיישנים במטרה לשפר באמצעותם את חווית הנסיעה. 
 
העובדה הזו הופכת את ה-OBD למאגר עצום של מידע על מה שקורה במנוע של הרכב שלנו. בעזרת מדדים כמו זרימת הדלק ולחץ האוויר בצינורות, מאפשר ה-OBD להבין את הסיבות שמאחורי תקלות נפוצות שנהגים רבים מתמודדים עמן.

בשלב מסוים שבו תקן האבחון דרש יכולות הרבה יותר מתקדמות, הוא זכה לשם OBDII.


 
 
איך ה-OBD יכול לעזור לנהגים?
אחרי שהבית החכם נכנס לחיינו ומאפשר לנו לשלוט מרחוק במזגן, בדוד ובמצלמות אבטחה, שימוש נכון במערכת ה-OBD מאפשר להפוך גם את המכונית ל"רכב חכם". אם בעבר המידע שמועבר ב-OBD היה נשאר בו, כיום כבר ניתן לקבל חלק גדול ממנו בקלות. קבלת המידע והתראות על תקלות בזמן אמת באמצעות המערכת, יכולה לעזור לנהגים במניעת נזקים ובהגנה על הרכב.
 
העברת המידע נעשית באמצעות שימוש במכשיר שמתווך בין הסמארטפון לבין שקע ה-OBD, מה שמעניק לכל נהג את הכלים למנוע תקלות נפוצות. מידע כזה הוא למשל התנהגות הנהג, מיקום הרכב, ונושאים כמו חום מנוע, מתח מצטבר, ניצול דלק ועוד. התוצאות הן יעילות נהיגה וחסכון בעלויות, חיזוק מיומנויות נהיגה נכונות וכמובן גם מניעת נזק בלתי הפיך לרכב.

 
כל הצרכים של הרכב שלכם – במכשיר אחד
פלאפון מציעה את שירות Pelephone Car, שמאפשר לנהגים ליהנות מעולם חדש בזמן הנהיגה בעזרת מכשיר אחד המבוסס OBDII. המכשיר לא רק שומר על הרכב, אלא גם משדרג את חווית הנסיעה. מצד אחד הוא מעניק מידע דיאגנוסטי על הרכב, כולל מידע מלא אפילו כאשר אנחנו לא נוהגים בו. מצד שני, הוא מאפשר הקמת רשת Wifi בתוך הרכב, באמצעותה ניתן להשתמש באפליקציות פלאפון למוזיקה ווידאו ללא הגבלה. בעזרת Pelephone Car תוכלו: 



1. ליהנות מרשת Wifi בתוך הרכב, בדיוק כמו בבית
 
להאזין למוזיקה ווידאו ללא הגבלה, מבלי לצרוך מחבילת הגלישה
להאזין למוסיקה מהענן הפרטי שלכם או לרדיו אינטרנטי
לצפות בתוכן מתוך המוצע ב- Super TV

 
2. לקבל מידע על התנהגות הנהג ודיאגנוסטיקה לרכב
 
לקבל סט כלים לשיפור הכישורים והביצועים שלכם
לקבל מידע על מה שקורה ברכב אפילו כשאתם לא נמצאים בו
למנוע נזקים לרכב



 3. לאתר את הרכב
 
להגדיר התראות בעת יציאה מאיזור אשר הוגדר על ידכם, לדוגמא – עובד אשר יצא מאיזור חלוקה מוגדר או ילד שיצא מאיזור שהוריו הגדירו לו.


 
 
התוצאה? גם משתמשים באפליקציות מוזיקה ווידאו ללא הגבלה, וגם נהנים משקט נפשי אפילו כשההגה לא בידיים שלכם. פלאפון היא המפעיל הסלולארי היחיד בישראל שמאפשר פתרון כזה, והגיע הזמן שגם שהרכב שלכם ייהנה ממנו. 

 

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי