נגישות Accessibility איפוס Reset En עב

שינוי רקע Background change
שינוי גודל טקסט Resize text

משוב נגישות

טופס זה נועד להזנת משוב בנושא נגישות בלבד.
לתשומת ליבכם – לא יינתן מענה לפניות בנושאים אחרים.

הסמארטפון שלכם מוגן מפני איומי הסייבר המתקדמים? 

גניבת סיסמאות, חשיפת מידע אישי ואפילו נעילת המכשיר מרחוק פוגעים בבעלי סמארטפונים רבים מדי שנה. אלה הדרכים בהן תוכלו להגן על המכשיר שלכם כבר עכשיו, מפני כמה מאיומי הסייבר המובילים

מערכת פלאפון | 31/07/23 | 11:46 | זמן קריאה: 2 דקות
 
סיסמאות לאתרים, תמונות אישיות ופרטי כרטיס אשראי, הם רק חלק מהמידע שנמצא כמעט בכל סמארטפון. בדיוק בגלל זה, הגנה על המכשירים הניידים הפכה להכרחית במיוחד בשנים האחרונות. פושעי סייבר עושים את המרב כדי לאתר פרצות ולנצל מידע רגיש שמאוחסן בסמארטפונים, תוך פגיעה משמעותית בתחושת הביטחון של המשתמשים. וכשרובנו נמצאים עם הנייד בכל מקום ומשתמשים בו כמעט ללא הפסקה, קל מאוד ליפול קורבן לתרמית מתוחכמת. 
 
מנתוני סקר הביטחון האישי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כמות הנפגעים מעבירות מקוונות לשנת 2022 עמדה על 483.5 אלף איש. 46.9% מהעבירות היו קשורות לגניבה או הפצה של מידע, ו-36.8% היו עבירות התחזות או גניבת זהות. מדובר בעלייה ביחס לשנים קודמות, אבל החדשות הטובות הן שקיימים פתרונות שמאפשרים להתגונן מפני איומי הסייבר הנפוצים. איך עושים את זה? אלה כמה מהדרכים היעילות שתוכלו לאמץ וליישם כבר היום:
 
1. עדכנו את הסיסמאות שלכם - משתמשים רבים בוחרים בסיסמה זהה לצורך הזדהות באתרים ובאפליקציות, דבר שעשוי להקל על עברייני רשת שמנסים לדלות מידע אישי. כך שאם אתם רוצים להגן על עצמכם מפני מצב שבו פריצה יחידה מובילה לרצף פריצות נוספות, השתדלו להגדיר סיסמאות שונות באתרים שונים. חשוב שהסיסמה הנבחרת לא תהיה קלה לניחוש, אז תאריך הלידה למשל הוא פתרון פחות מומלץ.

הגנת סייבר
 
2. אל תתחברו לכל רשת אלחוטית - אנחנו פוגשים רשתות אלחוטיות כמעט בכל מקום, החל מבית הקפה השכונתי ועד למספרה. ראוטר ציבורי הוא לא בטיחותי, ולכן אם אתם משתמשים ברשת אלחוטית כזו הימנעו מגלישה לאתרים הכוללים מידע אישי. לחילופין, עברו לחיבור האינטרנטי הסלולרי שלכם.

ווי פי חופשי
 
3. גלו ערנות לקישורים חשודים, כדי להימנע מפישינג - פישינג (או בעברית "דיוג"), מתאר תהליך של התחזות לאתרים מסוימים במטרה "לדוג" את פרטי המשתמשים. המתחזים יכולים לשלוח אליכם קישור שמתיימר להעביר אתכם אל אתר הבנק, חברת האשראי או חנות האונליין האהובה עליכם, במטרה לפתות אתכם להזין את פרטי המשתמש או מידע אישי נוסף. 

פישינג
 
במקום ללחוץ על קישור שאינכם משוכנעים בנוגע לאמינות שלו, תוכלו לגלוש בעצמכם אל האתר שהקישור אמור להוביל אליו. אפשרות נוספת היא לפנות אל החברה הרלוונטית באמצעות כתובת המייל הרשמית, כדי לבקש את המידע שנטען שקיים בקישור.
 
4. אל תמהרו להוריד כל אפליקציה – רובנו משתמשים מדי יום במגוון אפליקציות, ומפעם לפעם אנחנו מורידים גם אפליקציות שימושיות חדשות. למרות שמדובר בפעולה שגרתית שחלקנו לא חושבים עליה פעמיים, חשוב לעצור מראש ולבחון את אמינות האפליקציה שמעניינת אתכם. יש להימנע מהורדת אפליקציות שלא דרך החנויות הרשמיות של גוגל ואייפון, ולבחון את הדירוג שהיא מקבלת, זהות היצרן, ביקורות המשתמשים וכדומה.
 
אחת מהמטרות היא להימנע מרוגלות, שהן תוכנות זדוניות שמיועדות לאיסוף מידע אישי. מידע כזה יכול להיות רשימת אנשי הקשר, תמונות אישיות, נתוני גלישה ועוד. 

סייבר
 
5. כבו את הבלוטות' כשאינכם זקוקים לו - Bluetooth מאפשר חיבור נוח בין מכשירים, וחלקנו עשויים להשאיר אותו פתוח באופן קבוע. כדי להימנע מהאופציה שמכשיר לא מוכר יתחבר אל הסמארטפון שלכם, פשוט כבו אותו כשהוא לא משמש אתכם.
 
6. אל תפתחו כל מייל שמגיע אליכם – רובנו כבר יודעים לזהות כתובות ספאם חשודות או מיילים משולח לא מזוהה. הבעיה היא שמתחזים רבים כבר השתכללו והם פותחים מייל מכתובת שנראית כמעט זהה למקור. ההבדלים בין המקור לחיקוי יכולים להיות ברמת אות אחת, דבר שמקשה על משתמשים רבים לזהות שאכן מדובר בתרמית. נאמר שקיבלתם מייל שנטען שהוא מחברת שילוח, והתבקשתם לשתף את פרטי תעודת הזהות שלכם? ודאו מול החברה שאכן מדובר בבקשה שנשלחה מטעמה.

מייל חשוד
 
7. וכמובן, הצטרפו אל מעטפת ההגנה המתקדמת של פלאפון Cyber – בתור הרשת הסלולרית הבטוחה בישראל, פלאפון מציעה ללקוחותיה מגוון כלים לגלישה בטוחה. עם פלאפון Cyber תוכלו ליהנות ממסלול Basic חינמי, שמעניק הגנה מפני מתקפות סייבר בגלישה סלולרית. כולל הודעה במצב של גלישה לאתר חשוד, חסימה למייל שמכיל קישור לאתר זדוני ועוד. 
 
משתמשים שמעוניינים ברמת הגנה נוספת יוכלו להצטרף אל מסלול ה-Total, שכולל את תוכנת האבטחה המקיפהNorton Mobile Security שמעניקה הגנה מתקדמת במיוחד במחיר משתלם. עם הגנה גם בגלישה סלולרית וגם ב-Wifi, הגנה מפני וירוסים וגניבת פרטים אישיים, והתראות בזמן אמת על אתרים ואפליקציות חשודים. כאן מצטרפים!

 

כתבות נוספות מהבלוג שיעניינו אותך:

תגובות ({{comments.length}} תגובות) מכילה תוכן ללא תוכן
הוסף תגובה
שדה חובה
שדה חובה
חרגת מ-1000 תוים
תגובתך התקבלה ותפורסם בעמוד זה בהקדם האפשרי
אירעה שגיאה בביצוע הפעולה
  1. {{ comment.subject }}
    {{ comment.fullName }} ({{ comment.createDate }})
    {{ comment.content }}
אנחנו כאן בשבילך
איך נוח לך ליצור איתנו קשר?
WhatsApp WhatsApp SMS מייל הזמנת שיחה הזמנת שיחה טסים לחו"ל פעולות בשירות עצמי פייסבוק מסנג'ר איתור
מרכזי פלאפון
מוקדים
טלפוניים
זימון תור
למרכזי פלאפון
פעולות בשירות העצמי פעולות בשירות העצמי